Frisk bris for båtutstyrs-bransjen

På Båter i sjøen 3-6.september vil 50 utstillere på bryggene ramme inn de 265 båtene på vannet. Flere melder om frisk bris i salget i 2015 - publikum kan velge og vrake mellom alt fra motorer, elektronikk og bryggeanlegg, til opplagsutstyr, seil- og riggutstyr og båtinteriør.

Frisk bris for båtutstyrs-bransjen

Uknuselige tall fra RK Interiør

Serviser i melamin og uknuselige glass av merket Strahl er blant RK Interiørs spesialiteter. På Båter i sjøen 3-6. september kan publikum også boltre seg i myke produkter som puter og tepper, og ikke minst ta en titt på nyheten Seabung som erstatter koniske plugger og gjør det mulig å bytte ventil mens båten ligger på vannet. At deler av utstyrsbransjen for båt har gode tider, er RK Interiør et godt eksempel på:

-       Vi startet så sent som i juni 2014. Men om man sammenligner salget i perioden juni-august 2014 med salget juni-august 2015, er salget 10-doblet, sier Rolf Arne Indal.

På rett vei med rett navigasjonsutstyr

Raymarine AS selger blant annet ekkolodd, maritime kamera og kompakte satellittantenner som er lette å plassere i selv mindre båter. Salget av kartplottere til båter opp til 25 fot har økt i 2015. Selskapets bestselgere i 2015 har vært nyheten Dragonfly 5 Pro og a78 kombiplotter. Sistnevnte har økt med 60 % sammenlignet med 2014, melder Rolf Fossumstuen i Raymarine Norge.

For mer informasjon om utstillere på Båter i sjøen 3-6.september: www.baterisjoen.no