Ambisjon om høyere besøkstall på Båter i sjøen 2015

Vil øke antall messepublikum via barnefamilier

I likhet med tidligere år rammer Båter i sjøen inn 260 båter og utstillerstander på Aker Brygge med vannaktiviteter og underholdning som publikum kan teste og nyte på nært hold.

-       For å favne om flest mulig, satser vi på alt fra knutekurs og spektakulære Flyboard show på Stranden rett utenfor messeområdet, til seilbåtturer for de minste. Slik blir messen maks familievennlig, sier Leif Bergaas, konstituert leder i Norboat.

Seilbåtturer og windsurfing

På standen til learn2gruppen får publikum tilbud om å teste kajakkpadling og windsurfing. Og for alle som vurderer å starte med seiling, byr seileren.com på kjappe miniturer med båt der man får se Aker Brygge fra sjøsiden. De som vil teste en liten og rask seilbåt egen hånd, får prøve en liten kjølbåt som seiler som en jolle - med svingbar bulbkjøl.

Oppvisning av SUPyoga

På messen kan publikum også oppleve siste nytt i SUP-sjangeren, nemlig SUPyoga oppvisning. I SUPyoga byttes yogamatten på land ut med et SUP-brett til havs. De som gjør øvelsen vil merke at de utfordres i selv enkle yogaøvelser, og det er årsaken til at SUPyoga regnes som god trening for stabiliseringsmuskulaturen.

Redningsaksjon til sjøs

Redningsselskapet og Elias klubben er på plass på båtmessen, og barn får bli med på båtturer med Elias båten fredag, lørdag og søndag. Søndag får publikum innblikk i hvordan en redningsøvelse foregår, da Redningsselskapet utfører en ”Mann over bord” øvelse på vannet kl. 1400.

Drahjelp av gruppebilletter og værguder

I 2014 endte besøkstallet på Båter i Sjøen på 12.690. Bergaas har ambisjoner om et høyere besøkstall i 2015:

- Messen får et fantastisk utvalg båter, nyheter, utstyr og aktiviteter. Med drahjelp fra halv pris på barnebilletter, gruppebilletter og publikumsrabatter på restauranter og kafeer på Aker Brygge, og ikke minst snille værguder, er målsetningen for 2015 å runde 14.000 besøkende. Det tror jeg vi lykkes med.

Mer informasjon om aktiviteter på Båter i sjøen 3-6.september: www.baterisjoen.no

Tider

Flyboard show: Onsdag kl. 1800, torsdag-lørdag kl. 1400 og 1800 og søndag kl. 1500. Elias fra Redningsselskapet er på plass fredag 1400-1600, og lørdag og søndag 1100-1500. Redningsaksjon på vannet med Redningsselskapet søndag kl. 1400. Mer informasjon om Yoga og SUPyoga på www.sup.no, www.seileren.com står for båtførerprøve og mulighet for prøveseiling. Alle aktiviteter har forbehold om endringer.

Med hilsen på vegne av Båter i sjøen - Ann-Sophie Stene

Ann-Sophie Stene